Brzmi dość niepokojąco: wypożyczanie ciał. Synonim oszczędności. Body Leasing to system od lat wykorzystywany w branży IT, który pozwala sprawnie optymalizować koszty i zyski przedsiębiorstw bez uszczerbku na jakości prowadzonych projektów. Dzisiaj, w czasach zarazy, body leasing staje się nie tylko korzystną alternatywą wobec odpowiedzialności zatrudniania, staje się szansą na zdalny, kompetentny sztab ludzi wynajętych na godziny, którzy zadbają o technikę, informatykę i marketing sklepu internetowego w cenie jednego pracownika!

O korzyściach pracownika na godziny pisaliśmy w poprzednim poście. Dzisiaj chcemy opowiedzieć Wam jak zrobić to tanio, włączając w body leasing także marketing i komunikację marki. Jak uzyskać najlepszy efekt przy zleceniu zadań pracownikowi na godziny?

1. Określ, czego naprawdę potrzebujesz

Dokładnie, przemyślanie, najlepiej z check listą. Bądź przygotowany, a nie będziesz musiał tracić czasu, za który płacisz, odpowiadając na niezbędne do wykonania zadania pytania. Musisz wiedzieć czego chcesz: dodanie aukcji, przygotowanie 10 banerów, 12 postów na facebooka w miesiącu. Jak już dokładnie rozpiszesz, na czym ci zależy przygotuj zaplecze informacji, które może znacznie skrócić czasy wykonanie usługi: listę produktów, wytyczne, na których Ci zależy, czarna listę spraw niedopuszczalnych oraz niuanse, z jakimi możemy spotkać się w Twojej branży. Pamiętaj, to ty masz komplet informacji o swoim sklepie. Im lepiej nas poinformujesz o swoich potrzebach i problemach, tym sprawniej się nimi zajmiemy!

2. Wylicz realny nakład inwestycji

Wiemy, jak często w nawyku macie oszczędności. Warto je mieć. Popieramy i rozumiemy. Mamy na uwadze jednak fakt, że szukając oszczędności tam, gdzie powinno się inwestować więcej, powodujemy wzrost kosztów tam, gdzie powinniśmy je ciąć. Dlatego jeżeli wiesz, że masz do wystawienia 1000 aukcji, możesz zlecić wykonanie 1 szablonu i instrukcji, z którą będziesz dodawał je samodzielnie, możesz też zlecić wykonanie całości nam. Choć wydaje się, że inwestycja będzie dużo większa, po dwóch nieprzespanych nocach zrozumiesz, że wcale nie 🙂 Podobnie z innymi sprawami. Chcesz przeznaczyć 5h na budowanie zaplecza seo, gdy tymczasem powinniśmy zacząć od 10h na uzupełnienie treści na sklepie. Nie namawiam do bezmyślnych ruchów, a przemyślenia, co Tobie, na ten moment i w dłuższej perspektywie najbardziej się opłaci. Zbuduj drabinę działań. Oczywiście służymy radą i wsparciem podczas jej tworzenia. 

3. Wyznacz osobę odpowiedzialną za kontakt z pracownikiem na godziny

Zdalne zlecanie zadań ma sens jedynie wtedy, kiedy ktoś w twoim sklepie stałe i na bieżąco jest w kontakcie ze specjalistami. Informuje o zmianach, zatwierdza treści, dostarcza background’owych informacji, czuwa nad procesem. Pamiętaj, że specjalista na godziny jest specjalistą w swoim zakresie: copywriter napisze tekst nasycony słowami kluczowymi ale nie musi wiedzieć wszystkiego o unikatowym składzie Twoich kosmetyków, klikacz wystawi aukcje, ale nie musi widzieć literówek na banerach. Udany outsourcing polega w dużej mierze na sprawnej wymianie informacji i bieżącym monicie działań jednej i drugiej strony. Tylko wtedy mamy pewność, że usługa uzyska optymalny efekt i spełni swój cel. 

Jeżeli jesteś zainteresowany zleceniem zadań pracownikowi na godziny, skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły oferty. Przedstawimy Ci indywidualny plan działań, który przeniesienie Twój biznes na nowy poziom. Jeżeli nie – również zapraszamy do kontaktu. Wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy i być może uznasz, że to opcja idealna dla Ciebie!